Dane osobowe i komunikacja z klientami

Przejrzystość i zrozumiałość przekazu to nie moda, ale wymóg czasów.

Publikacja: 06.12.2022 12:26

Dane osobowe i komunikacja z klientami

Foto: Adobe Stock

Lubicie Państwo czytać przeróżne formułki i informacje dotyczące ochrony danych osobowych? „Wyrażam niniejszym dobrowolną zgodę na przetwarzanie…”, „Pana dane osobowe stały się przedmiotem naruszenia poufności…”, czy moje ulubione: „podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne”. Ja nie lubię – ale czytam; czytam i nieraz włosy z głowy rwę, gdy myślę sobie, jak to miało wyglądać, a wyszło, jak zwykle. Ale po kolei.

Całą komunikację, jaka wychodzi od administratora danych do osoby, której dane dotyczą, wszelkie przekazywane informacje, polityki i komunikaty obejmuje tzw. zasada przejrzystości. Jej główne elementy to:

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama