Reklama

TSUE ograniczył jawność rejestru beneficjentów rzeczywistych

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził nieważność przepisu V Dyrektywy AML przewidującego publiczny dostęp do danych zgromadzonych w rejestrach beneficjentów rzeczywistych. Jakie mogą być konsekwencje tego orzeczenia?

Publikacja: 15.12.2022 17:51

TSUE ograniczył jawność rejestru beneficjentów rzeczywistych

Foto: Adobe Stock

W wyroku z 22 listopada 2022 r. (sygn. C‑37/20 i C‑601/20), Trybunał, odpowiadając na pytania prejudycjalne luksemburskiego sądu, stwierdził nieważność art. 1 pkt 15 lit. c) V Dyrektywy AML [tj. dyrtektywy w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu]. Przepis ten ustanawiał zasadę publicznego dostępu do informacji o beneficjentach rzeczywistych zgromadzonych w rejestrach prowadzonych przez poszczególne państwa członkowskie. Orzeczenie może doprowadzić do ograniczenia jawności danych zgromadzonych w rejestrach oraz wywołać daleko idące skutki dla spółek i instytucji obowiązanych, a nawet skutkować powstaniem nowego rejestru i obowiązków dla tych podmiotów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama