Reklama

Promocje kryptoinwestycji pod lupą UOKiK. Konsekwencje kontroli

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów śledzi pojawiające się w sieci materiały reklamowe „nowoczesnych” form inwestowania związanych m.in. z tokenami, kryptoaktywami, inwestycjami alternatywnymi np. w surowce, metale szlachetne i stosunkowo często stwierdza nieprawidłowości. Są one kwalifikowane jako naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Publikacja: 29.12.2022 14:46

UOKiK

UOKiK

Foto: rp.pl / Paweł Rochowicz

Wszczynane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej: UOKiK lub Urząd) kontrole coraz częściej mają charakter sektorowy i nie ograniczają się jedynie do kilku podmiotów z danej branży. Zainteresowanie Urzędu mogą wzbudzić zarówno spółki oferujące kryptoinwestycje, osoby nimi zarządzające, jak i promujący je influencerzy. W przypadku reklam produktów inwestycyjnych, zwłaszcza o podwyższonym poziomie ryzyka, np. opartych na zakupie tokenów lub kryptowalut przy modelu biznesowym wskazującym na system typu piramida, nieprawidłowości mogą zostać stwierdzone w kilku obszarach: legalności samej inwestycji, spełnienia wymagań w zakresie reklamy produktów finansowych oraz – w przypadku współpracy z influencerami – prawidłowego oznaczania tych treści. W przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa, Prezes UOKiK może zawiadomić prokuraturę.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama