Reklama
Rozwiń

Mała rewolucja w zasadach promocji

Po miesiącach opóźnień 1 stycznia weszła w życie bardzo korzystna dla konsumentów unijna dyrektywa Omnibus. Dla firm to dodatkowe obowiązki, koszty oraz kontrole już zapowiedziane przez urzędników. Kary mogą być wysokie.

Publikacja: 12.01.2023 20:00

Mała rewolucja w zasadach promocji

Foto: Adobe Stock

Dyrektywa unijna obowiązuje od 28 maja 2022 r. Polscy konsumenci zaczęli więc korzystać z nowych regulacji później niż mieszkańcy innych europejskich państw. Główna zmiana dotyczy sposobu informowania o promocjach – obok ceny aktualnej i tej przed rabatem konsument musi poznać najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni.

Koniec z nagannymi praktykami?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Alkomat przy wejściu do pracy?
Biznes
Czy wciąż możliwy jest outsourcing cudzoziemca
Biznes
Fundacja rodzinna a działalność gospodarcza – granice zwolnienia z CIT
Biznes
Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)
Biznes
Wypłata komplementariuszowi zaliczek na poczet zysku – skutki podatkowe