Reklama

Czy pracodawca może wykorzystać wizerunek pracownika

Kiedy wykorzystanie zdjęcia pracownika, np. na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, jest legalne?

Publikacja: 17.01.2023 02:00

Czy pracodawca może wykorzystać wizerunek pracownika

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy często wykorzystują w codziennej działalności wizerunki (zdjęcia) swoich pracowników – a to w galeriach publikowanych na stronie Intranet, a to w firmowym internecie lub w mediach społecznościowych. Publikowanie takich zdjęć może służyć promowaniu własnej działalności, komunikacji wewnętrznej lub wymianie informacji pomiędzy pracownikami. Jest ono legalne, o ile pracodawca spełni pewne elementarne warunki. W szczególności nie może tego robić – poza pewnymi wyjątkami – bez uzyskania zgody pracownika.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Czy czeka nas rewolucja w reklamie? Tak AI zmienia branżę
Biznes
Sklep z agentami AI. Polski pomysł trafi w potrzeby firm?
Biznes
Teresa Siudem: Gwarancja na wypadek rozwodu
Biznes
Fundacja rodzinna – zabezpieczenie małżonka fundatora
Biznes
Przeszukanie w postępowaniu karnym – najważniejsze informacje
Reklama
Reklama
Reklama