Czy pracodawca może wykorzystać wizerunek pracownika

Kiedy wykorzystanie zdjęcia pracownika, np. na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, jest legalne?

Publikacja: 17.01.2023 02:00

Czy pracodawca może wykorzystać wizerunek pracownika

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy często wykorzystują w codziennej działalności wizerunki (zdjęcia) swoich pracowników – a to w galeriach publikowanych na stronie Intranet, a to w firmowym internecie lub w mediach społecznościowych. Publikowanie takich zdjęć może służyć promowaniu własnej działalności, komunikacji wewnętrznej lub wymianie informacji pomiędzy pracownikami. Jest ono legalne, o ile pracodawca spełni pewne elementarne warunki. W szczególności nie może tego robić – poza pewnymi wyjątkami – bez uzyskania zgody pracownika.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia