Aktualizacja: 29.04.2025 10:39 Publikacja: 24.03.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
W ubiegłym roku szerokie kręgi nie tylko w świecie prawniczym zatoczyła dyskusja na temat zwodniczych praktyk stosowanych wśród dostawców usług internetowych. Doczekały się one swojego określenia. Zgodnie z definicją, która utarła się w praktyce ciemne/zwodnicze wzorce (ang. dark/deceptive patterns) to działania wykorzystujące wiedzę o zachowaniach użytkowników do wpływania na ich decyzje. Ich celem jest wywołanie u odbiorcy potrzeby podjęcia określonej czynności (np. dokonania zakupu), której bez ich zastosowania prawdopodobnie by nie podjął. Efektem wpływu ciemnych wzorców może być w szczególności podjęcie niechcianej lub niezamierzonej przez konsumenta decyzji zakupowej w sklepie internetowym. Jak się okazuje stosowanie ciemnych wzorców może nieść ze sobą konsekwencje wynikające z różnych przepisów, toteż walkę z nimi podjęła już Europejska Rada Ochrony Danych („EROD”) oraz organy prawodawcze Unii Europejskiej.
Nie wystarczą „dobre geny” rodziców, aby dziecko z powodzeniem poprowadziło rodzinny biznes. Przekazanie firmy w...
Przygotowanie następcy do roli lidera w firmie rodzinnej należy starannie zaplanować, aby zapewnić płynne przeję...
Komisja Europejska przedstawiła pakiet propozycji mających uprościć CBAM, zmniejszyć obciążenia administracyjne...
Niepewna sytuacja geopolityczna, ryzyko eskalacji konfliktów, niekonkurencyjność gospodarek UE – to czynniki, kt...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Projekty partnerskie to jedna z możliwych form realizacji przedsięwzięć współfinansowanych ze środków unijnych....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas