Reklama

Skarbówka nie akceptuje mocnych trunków

Przedsiębiorca nie rozliczy w podatkowych kosztach wydatków na alkohol dla kontrahentów. Nawet jeśli jest w torbie z jego logo.

Publikacja: 28.04.2023 02:00

Skarbówka nie akceptuje mocnych trunków

Foto: AdobeStock

Wysokoprocentowe upominki promują firmę, zwiększają jej rozpoznawalność, przyczyniają się do zacieśnienia współpracy z klientami. Te argumenty nie przekonały Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, który w interpretacji z 5 kwietnia 2023 r. (nr 0114-KDIP2-1.4010.103. 2023.2.KW) nie zgodził się na rozliczanie zakupów alkoholu w podatkowych kosztach.

Z pytaniem do fiskusa wystąpiła spółka działająca w branży paliwowej. Swoim kontrahentom (franczyzobiorcom, ajentom, usługodawcom) daje różnego rodzaju prezenty. Między innymi alkohol. Jest on przekazywany w opakowaniach z logo spółki.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Jak zwiększyć szansę na wygraną w sporze B2B?
Biznes
Teresa Siudem: Z kontrahentem nie zawsze warto iść do sądu
Biznes
Zielone pułapki w transakcjach M&A – jak ich uniknąć?
Biznes
Jak wykorzystać umowę użyczenia w działalności gospodarczej?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Wyrok w sprawach gospodarczych jako tytuł zabezpieczenia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama