Reklama
Rozwiń
Reklama

Skarbówka nie akceptuje mocnych trunków

Przedsiębiorca nie rozliczy w podatkowych kosztach wydatków na alkohol dla kontrahentów. Nawet jeśli jest w torbie z jego logo.

Publikacja: 28.04.2023 02:00

Skarbówka nie akceptuje mocnych trunków

Foto: AdobeStock

Wysokoprocentowe upominki promują firmę, zwiększają jej rozpoznawalność, przyczyniają się do zacieśnienia współpracy z klientami. Te argumenty nie przekonały Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, który w interpretacji z 5 kwietnia 2023 r. (nr 0114-KDIP2-1.4010.103. 2023.2.KW) nie zgodził się na rozliczanie zakupów alkoholu w podatkowych kosztach.

Z pytaniem do fiskusa wystąpiła spółka działająca w branży paliwowej. Swoim kontrahentom (franczyzobiorcom, ajentom, usługodawcom) daje różnego rodzaju prezenty. Między innymi alkohol. Jest on przekazywany w opakowaniach z logo spółki.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Czy e-mail między przedsiębiorcami wystarczy?
Biznes
Jak przygotować firmę do rekrutacji na nowych zasadach?
Biznes
Jak zabezpieczyć prawa autorskie w umowie?
Biznes
Czy dwa maile mogą zastąpić 20 stron spisanej umowy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Obowiązki upadłego w trakcie wykonywania planu spłat wierzycieli
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama