Reklama

Skarbówka nie akceptuje mocnych trunków

Przedsiębiorca nie rozliczy w podatkowych kosztach wydatków na alkohol dla kontrahentów. Nawet jeśli jest w torbie z jego logo.

Publikacja: 28.04.2023 02:00

Skarbówka nie akceptuje mocnych trunków

Foto: AdobeStock

Wysokoprocentowe upominki promują firmę, zwiększają jej rozpoznawalność, przyczyniają się do zacieśnienia współpracy z klientami. Te argumenty nie przekonały Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, który w interpretacji z 5 kwietnia 2023 r. (nr 0114-KDIP2-1.4010.103. 2023.2.KW) nie zgodził się na rozliczanie zakupów alkoholu w podatkowych kosztach.

Z pytaniem do fiskusa wystąpiła spółka działająca w branży paliwowej. Swoim kontrahentom (franczyzobiorcom, ajentom, usługodawcom) daje różnego rodzaju prezenty. Między innymi alkohol. Jest on przekazywany w opakowaniach z logo spółki.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama