Aktualizacja: 20.04.2025 03:14 Publikacja: 08.09.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Konsumenci coraz chętniej robią zakupy w internecie. Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój tej tendencji. Dziś ze sklepów internetowych korzysta ok. 80 proc. polskich internautów (GEMIUS, PBI i IAB Polska, E commerce w Polsce 2022)1. Ponad połowa sprzedaży internetowej przebiega natomiast z wykorzystaniem tzw. marketplace’ów – platform internetowych oferujących towary wielu sprzedawców. Ten model biznesowy niewątpliwie jest atrakcyjny dla wszystkich stron: sprzedawcy uzyskują dostęp do rynku bez konieczności utrzymywania własnego sklepu internetowego i bez dużych inwestycji w marketing, konsumenci w jednym miejscu mogą wybierać pomiędzy ofertami licznych handlowców, a operatorzy platform zarabiają na prowizjach, często również oferując sprzedawcom różnego rodzaju dodatkowe usługi (np. logistyczne). Liczne korzyści takiego modelu nie oznaczają jednak, że pozbawiony jest on ryzyka.
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas