Reklama

Kiedy liczby tworzą znak towarowy?

Liczby są uniwersalne, ale w prawie znaków towarowych ich ochrona już taka oczywista nie jest.

Publikacja: 07.11.2025 05:20

Liczby są uniwersalne, ale w prawie znaków towarowych ich ochrona już taka oczywista nie jest.

Liczby są uniwersalne, ale w prawie znaków towarowych ich ochrona już taka oczywista nie jest.

Foto: Adobe Stock

Kiedy Zara uzyskała prawo ochronne na znak towarowy będący ciągiem cyfr 26 1 18 1, wzbudziło to duże zainteresowanie. Czy same liczby mogą stać się marką? Czy konsument jest w stanie skojarzyć taki znak z konkretnym pochodzeniem towaru?

To nie pierwszy raz, gdy liczby wkraczają do rejestrów urzędów patentowych – i zapewne nie ostatni. Zgłaszający coraz częściej sięgają po oznaczenia, które wydają się proste, techniczne, a jednak – dzięki kontekstowi i konsekwentnemu używaniu – zyskują zdolność odróżniającą.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama