Reklama

Internet rzeczy – kto może korzystać z danych?

W przypadku produktów wykorzystujących system internetu rzeczy, który generuje dane, nie zawsze jest oczywiste, kto może korzystać z tych danych i w jakim zakresie. Nowe unijne rozporządzenie określa te zasady.

Publikacja: 08.12.2023 02:00

Internet rzeczy – kto może korzystać z danych?

Foto: Adobe Stock

W obliczu postępu technologicznego i coraz powszechniejszego zastosowania internetu rzeczy (IoT), przedsiębiorcy otrzymują wyjątkową okazję, ale również odpowiedzialność związaną z gromadzeniem i przetwarzaniem danych generowanych przez inteligentne urządzenia. Przy nabywaniu „tradycyjnego” produktu otrzymujemy pełną własność nad wszystkimi jego elementami jak i akcesoriami. Natomiast w przypadku zakupu produktu z systemem IoT, który generuje dane, często nie jest jednoznaczne, kto ma uprawnienia do korzystania z tych danych, w jakim zakresie i na jakich zasadach. Niniejszy artykuł skoncentruje się na analizie reguł, jakie wprowadza Akt w sprawie danych1) w kontekście korzystania z informacji dostarczanych przez IoT. Przedstawione zostaną zarówno potencjalne korzyści, jak i potencjał, który IoT ze sobą niesie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama