Aktualizacja: 12.07.2025 17:39 Publikacja: 19.12.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Choć przemknęła ledwo zauważona, to śmiało możemy przyznać, że już zdążyła narobić zamętu w świecie internetowych gigantów. Mowa tu o rewolucji, która nosi imię aktu o usługach cyfrowych – potocznie znanego „DSA” (ang. Digital Services Act).
Skutki tego unijnego rozporządzenia, które w pełni zacznie obowiązywać już w lutym przyszłego roku, odczują nie tylko użytkownicy internetu. DSA skierowane jest bowiem przede wszystkim do dostawców platform internetowych, w tym „tych największych” (ang. very large online platforms – „VLOPs”), tj. m.in. Booking, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok czy Twitter. DSA mierzy wysoko, biorąc pod lupę przedstawicieli czwartej władzy XXI wieku.
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas