AI rekomenduje – chyba jednak podziękuję

Choć nie ujawniamy informacji o swych lękach czy innych problemach zdrowotnych, na podstawie aktywności w sieci sztuczna inteligencja przedstawia ofertę pod nie skrojoną.

Publikacja: 19.12.2023 02:00

AI rekomenduje – chyba jednak podziękuję

Foto: Adobe Stock

Choć przemknęła ledwo zauważona, to śmiało możemy przyznać, że już zdążyła narobić zamętu w świecie internetowych gigantów. Mowa tu o rewolucji, która nosi imię aktu o usługach cyfrowych – potocznie znanego „DSA” (ang. Digital Services Act).

Skutki tego unijnego rozporządzenia, które w pełni zacznie obowiązywać już w lutym przyszłego roku, odczują nie tylko użytkownicy internetu. DSA skierowane jest bowiem przede wszystkim do dostawców platform internetowych, w tym „tych największych” (ang. very large online platforms – „VLOPs”), tj. m.in. Booking, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok czy Twitter. DSA mierzy wysoko, biorąc pod lupę przedstawicieli czwartej władzy XXI wieku.

Pozostało 91% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Plusy i minusy fundacji w Liechtensteinie
Biznes
Czy warto założyć fundację prywatną w Liechtensteinie?
Biznes
Centralizacja polityki spójności nie pomoże przedsiębiorcom
Biznes
Dyrektywa NIS 2 – początek nowej ery cyberbezpieczeństwa w UE
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes
Podział spółki przez wyodrębnienie – jak wykorzystać nowe rozwiązanie?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje