Kontrakt z celebrytą nie da podatkowych korzyści

Spółka nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenia celebryty, który ją promuje – twierdzi fiskus.

Publikacja: 02.02.2024 02:00

Kontrakt z celebrytą nie da podatkowych korzyści

Foto: Adobe Stock

Wiele firm korzysta z usług celebrytów, licząc na reklamę swojej marki i uznanie u kontrahentów. Czy taka współpraca przekłada się na przychody z działalności? Okazuje się, że fiskusa wcale nie tak łatwo do tego przekonać. Pokazuje to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 8 stycznia 2024 r. (nr 0111-KDIB1-1.4010.657. 2023.1.SH).

Wystąpiła o nią spółka akcyjna działająca w branży IT. Nawiązała współpracę ze znaną i rozpoznawaną osobą. Nazywa ją ambasadorem. Jego zadaniem jest promocja spółki. Uczestniczy w kampanii reklamowej, występuje na konferencjach i eventach, bierze udział w spotach. Nagrywa materiały, które są zamieszczane na stronie internetowej firmy oraz w mediach społecznościowych.

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Polska zrobiła krok w kierunku ESG. Ale to nie koniec drogi
Biznes
Umorzenie pożyczki udzielonej przez wspólnika sp. z o.o. – skutki w CIT
Biznes
Uwaga! Rewolucja w umowach prawnoautorskich
Biznes
Bezemisyjne połączenia spółek sióstr kłopotliwe dla podatników
Biznes
Cyberbezpieczeństwo i Przemysł 4.0 – na czym polega transformacja bezpieczeństwa