Reklamy spersonalizowane w marketingu internetowym – jakie ograniczenia?

Coraz mniej liczy się sam zasięg reklamy, a bardziej dotarcie do konkretnych odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowani zakupem wybranych towarów. Profilowanie odbiorców, chociaż gwarantuje większą skuteczność reklamy, musi jednak być zgodne z prawem.

Publikacja: 02.02.2024 02:00

Reklamy spersonalizowane w marketingu internetowym – jakie ograniczenia?

Foto: Adobe Stock

Rynek marketingu internetowego staje się coraz ciaśniejszy, zdominowany przez gigantów, jak META czy Google. Mniejsze firmy starają się dotrzymywać im kroku, choć dysponują znacznie mniejszym zapleczem technologicznym. Do klientów trafiają, wydawałoby się, jak najlepsze oferty zakupu produktów, których akurat poszukują. Skuteczność tego działania jest tak duża, że przeciętny Kowalski, przebierając w świeżo dostarczonych propozycjach, zastanawia się czy trzymany w dłoniach telefon zaczyna może już czytać jego myśli. Czy RODO zezwala na tak dużą ingerencję w naszą prywatność?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Jakie mogą być skutki wieloletniego wyłączenia zysku od podziału
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Czy AI zastąpi księgowych
Biznes
Byli przedsiębiorcy chętniej ogłaszają upadłość konsumencką
Biznes
Wyłączenie składnika mienia z masy upadłości – przesłanki, procedury, skutki
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Zbliża się termin złożenia deklaracji PON
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście