Reklamy spersonalizowane w marketingu internetowym – jakie ograniczenia?

Coraz mniej liczy się sam zasięg reklamy, a bardziej dotarcie do konkretnych odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowani zakupem wybranych towarów. Profilowanie odbiorców, chociaż gwarantuje większą skuteczność reklamy, musi jednak być zgodne z prawem.

Publikacja: 02.02.2024 02:00

Reklamy spersonalizowane w marketingu internetowym – jakie ograniczenia?

Foto: Adobe Stock

Rynek marketingu internetowego staje się coraz ciaśniejszy, zdominowany przez gigantów, jak META czy Google. Mniejsze firmy starają się dotrzymywać im kroku, choć dysponują znacznie mniejszym zapleczem technologicznym. Do klientów trafiają, wydawałoby się, jak najlepsze oferty zakupu produktów, których akurat poszukują. Skuteczność tego działania jest tak duża, że przeciętny Kowalski, przebierając w świeżo dostarczonych propozycjach, zastanawia się czy trzymany w dłoniach telefon zaczyna może już czytać jego myśli. Czy RODO zezwala na tak dużą ingerencję w naszą prywatność?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Co ma polska firma do lasów Amazonii
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
EUDR - nowe obowiązki firm. Jak zweryfikować łańcuch dostaw?
Biznes
Dwa lata z polską fundacją rodzinną i 20 praktycznych wskazówek
Biznes
RODO i nowe wytyczne dla GPAI. Jakie zmiany szykuje Bruksela?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Odpowiedzialność wspólników spółki osobowej po przekształceniu w spółkę z o.o.
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont