Reklama

Przekształcenie spółki, a obowiązki wynikające z subwencji PFR

Projekt objęcia spółek komandytowych oraz niektórych spółek jawnych podatkiem CIT spowodował, że większość z nich zaczęła przygotowywać się do zmiany formy prawnej. Taka zmiana może mieć wpływ na uprawnienia do subwencji otrzymanej z Polskiego Funduszu Rozwoju na zwalczanie skutków pandemii.

Publikacja: 26.11.2020 17:15

Przekształcenie spółki, a obowiązki wynikające z subwencji PFR

Foto: Adobe Stock

Z uwagi na skutki prawne przekształcenia, konieczne jest przeanalizowanie tego procesu, pod kątem konsekwencji jakie poniesie spółka w sferze gospodarczej.

Dobrym przykładem może być wpływ skutków przekształcenia na umowy zawarte w związku ze zwalczaniem skutków epidemii Covid-19 w ramach rządowej tarczy antykryzysowej. Są one różne w zależności rodzaju podmiotu objętego subwencją. Zgodnie zasadami ubiegania się o udział w programie rządowym - Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), konsekwencje przekształcenia są odmienne dla małych i średnich przedsiębiorców (MŚP) oraz dużych firm. Regulamin tarczy finansowej dotyczący MŚP nie przewiduje bowiem wymogu uzyskania zgody PFR na przekształcenie tych podmiotów, natomiast regulamin dotyczący przyznawania subwencji dla dużych firm taki obowiązek zawiera przy niektórych formach dofinansowania.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama