Do zakupów w sieci nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Kupujemy przez internet coraz chętniej i coraz więcej. W sklepach internetowych mamy większy wybór, łatwiej nam porównać oferty i wybrać towar z najkorzystniejszą ceną, nie wychodząc przy tym z domu. Sprzedaż online to korzyść także dla firm, które łatwiej mogą dotrzeć ze swoją ofertą do klientów. Dzięki tej formie prowadzenia działalności łatwiej też uniknąć płacenia podatków. Ale do czasu. Już niedługo dane o użytkownikach i przeprowadzanych transakcjach będą przekazywane organom podatkowym. Wszystko to za sprawą unijnej dyrektywy DAC7, którą państwa członkowskie powinny były wdrożyć do swoich systemów prawnych do końca 2022 r., a której Polska jeszcze nie implementowała do krajowego porządku prawnego, ale wszystko wskazuje na to, że zrobi to już niebawem poprzez nowelizację ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami. Nowe przepisy mają na celu zwalczanie oszustw podatkowych poprzez zapewnienie wspólnej dla wszystkich państw UE sprawozdawczości finansowej, dotyczącej raportowania dochodów uzyskiwanych za pośrednictwem platform cyfrowych.