Aktualizacja: 19.04.2025 21:37 Publikacja: 31.05.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Każde przedsiębiorstwo ma swoje tajemnice. Mogą dotyczyć opracowań nowego produktu, procesów technologicznych, czy bazy klientów. To aktywa firmy. Przejęcie ich przez konkurencję zawsze oznacza straty finansowe, a w najczarniejszym scenariuszu – nawet wyeliminowanie firmy z rynku. W interesie każdego przedsiębiorcy jest więc ochrona tych tajemnic.
Od czego zacząć? Od ustalenia, które dane nie mogą być dostępne „dla wszystkich”, a następnie wdrożenia procedur zabezpieczających. To nie tylko narzędzia służące ochronie przed cyberatakami. Należy przede wszystkim ograniczyć krąg osób, które mają dostęp do tajemnic firmy. Bo chociaż żyjemy w erze technologii, to jednak udział człowieka w udostępnieniu tajemnic zazwyczaj jest nieodzowny. Może być to np. przekazanie danych z dysku, klucza do pomieszczenia. Warto też szkolić pracowników, by wykazywali „czujność”, gdy „nowi znajomi” nadmiernie interesują tym, co dzieje się w firmie, pytają o przyjęte rozwiązania. Każda taka informacja może być ważna dla konkurencji.
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas