Aktualizacja: 02.07.2025 03:04 Publikacja: 31.05.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Każde przedsiębiorstwo ma swoje tajemnice. Mogą dotyczyć opracowań nowego produktu, procesów technologicznych, czy bazy klientów. To aktywa firmy. Przejęcie ich przez konkurencję zawsze oznacza straty finansowe, a w najczarniejszym scenariuszu – nawet wyeliminowanie firmy z rynku. W interesie każdego przedsiębiorcy jest więc ochrona tych tajemnic.
Od czego zacząć? Od ustalenia, które dane nie mogą być dostępne „dla wszystkich”, a następnie wdrożenia procedur zabezpieczających. To nie tylko narzędzia służące ochronie przed cyberatakami. Należy przede wszystkim ograniczyć krąg osób, które mają dostęp do tajemnic firmy. Bo chociaż żyjemy w erze technologii, to jednak udział człowieka w udostępnieniu tajemnic zazwyczaj jest nieodzowny. Może być to np. przekazanie danych z dysku, klucza do pomieszczenia. Warto też szkolić pracowników, by wykazywali „czujność”, gdy „nowi znajomi” nadmiernie interesują tym, co dzieje się w firmie, pytają o przyjęte rozwiązania. Każda taka informacja może być ważna dla konkurencji.
Organizatorzy wyjazdów na obozy i kolonie, a także rodzice i opiekunowie wyjeżdżających dzieci mają prawo zażąda...
Obowiązujące od czerwca przepisy zakazują wydania zezwolenia na pracę, jeżeli cudzoziemiec miałby wykonywać prac...
Nawet jeśli fundacja podejmie określone czynności, to dopóki nie są one zorganizowane, ciągłe i zarobkowe, dopót...
Obecnie dzieci stają się nadawcami reklam dla dzieci, co nie powinno mieć miejsca. Za ich działaniami stoją rodz...
Dochodów (przychodów) z dywidend i z udziału w zyskach osób prawnych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi we...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas