Ekologiczne oszustwa marketingowe – czego firmom nie wolno robić?

Organy ochrony konkurencji i konsumentów wraz z sądami i organizacjami pozarządowymi w całej Europie aktywnie przeciwdziałają zjawisku greenwashingu, który uznawany jest za nieuczciwą praktykę handlową. Pod lupą znalazło się wiele firm z różnych branż.

Publikacja: 28.06.2024 04:30

Ekologiczne oszustwa marketingowe – czego firmom nie wolno robić?

Foto: Adobe Stock

26 marca 2024 r. weszła w życie Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/825 z 28 lutego 2024 r. w sprawie zmiany dyrektywy 2005/29/WE i 2011/83/UE w odniesieniu do wzmocnienia pozycji konsumentów w procesie transformacji ekologicznej poprzez lepszą ochronę przed nieuczciwymi praktykami oraz lepsze informowanie („Dyrektywa”). Dyrektywa ta chronić ma konsumentów, m.in., przed wprowadzającymi w błąd „zielonymi” oświadczeniami, w tym pseudoekologicznym marketingiem. Nowe przepisy rozszerzają katalog tzw. czarnych praktyk rynkowych, czyli praktyk, które zawsze uznaje się za nieuczciwe. Aż pięć z nich dotyczy tzw. zjawiska greenwashingu, czyli pseudoekologicznego marketingu, „ekościemy”.

Pozostało 97% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia