Ekologiczne oszustwa marketingowe – czego firmom nie wolno robić?

Organy ochrony konkurencji i konsumentów wraz z sądami i organizacjami pozarządowymi w całej Europie aktywnie przeciwdziałają zjawisku greenwashingu, który uznawany jest za nieuczciwą praktykę handlową. Pod lupą znalazło się wiele firm z różnych branż.

Publikacja: 28.06.2024 04:30

Ekologiczne oszustwa marketingowe – czego firmom nie wolno robić?

Foto: Adobe Stock

26 marca 2024 r. weszła w życie Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/825 z 28 lutego 2024 r. w sprawie zmiany dyrektywy 2005/29/WE i 2011/83/UE w odniesieniu do wzmocnienia pozycji konsumentów w procesie transformacji ekologicznej poprzez lepszą ochronę przed nieuczciwymi praktykami oraz lepsze informowanie („Dyrektywa”). Dyrektywa ta chronić ma konsumentów, m.in., przed wprowadzającymi w błąd „zielonymi” oświadczeniami, w tym pseudoekologicznym marketingiem. Nowe przepisy rozszerzają katalog tzw. czarnych praktyk rynkowych, czyli praktyk, które zawsze uznaje się za nieuczciwe. Aż pięć z nich dotyczy tzw. zjawiska greenwashingu, czyli pseudoekologicznego marketingu, „ekościemy”.

Pozostało 97% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Zwolnienie z CIT dla alternatywnych spółek inwestycyjnych – pułapki i wyboje
Biznes
Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji
Biznes
Roczna korekta VAT – o czym trzeba pamiętać
Biznes
Bez danych źle, z danymi też niedobrze
Materiał Promocyjny
Energetycznych wyspiarzy będzie przybywać
Biznes
5+2=rada wierzycieli w postępowaniu upadłościowym