Reklama

Kierownik zamawiającego powinien egzekwować zasadę efektywności

Zamawiający ma obowiązek uzyskania najlepszych efektów zamówienia, w tym społecznych, środowiskowych oraz gospodarczych, w stosunku do poniesionych nakładów, jeżeli którykolwiek z nich jest możliwy do osiągnięcia w danym zamówieniu.

Publikacja: 13.08.2024 04:30

Kierownik zamawiającego powinien egzekwować zasadę efektywności

Foto: Adobe Stock

W regulacjach poprzednio obowiązującej ustawy – Prawo zamówień publicznych z 2004 r. zasada efektywności ekonomicznej nie była sformułowana wprost. Została ona wprowadzona explicite dopiero w obecnej ustawie – Prawo zamówień publicznych (u.p.z.p.) i uregulowana w jej art. 17. Znana była jednak już w dotychczasowym obrocie prawnym. Wynikała przede wszystkim z art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych (tekst jedn.: Dz.U z 2022 r. poz. 1634 ze zm.): „Do rangi zasad obowiązujących w toku wykonywania budżetu podniesiono zasadę efektywności wykorzystania środków publicznych. Efektywny oznacza tyle, co skuteczny, wydajny, dający pozytywne wyniki” – uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z 6 listopada 2013 r. (KI-412/249/13).

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama