Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak zapewnić zgodność umów z rozporządzeniem DORA

Od 17 stycznia przyszłego roku instytucje finansowe będą musiały zapewnić pełną zgodność kontraktów z rozporządzeniem DORA. Będzie to miało pośredni wpływ na dostawców usług współpracujących z tymi instytucjami.

Publikacja: 22.10.2024 04:30

Jak zapewnić zgodność umów z rozporządzeniem DORA

Foto: Adobe Stock

Celem rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2554 z 14 grudnia 2022 r. w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego (rozporządzenia DORA) jest zwiększenie operacyjnej odporności cyfrowej podmiotów finansowych oraz uregulowanie świadczenia usług ICT na rynku finansowym. Zapewnienie zgodności regulacyjnej DORA dotyczy także wymogów umownych.

W artykule zostały omówione kluczowe aspekty implementacji nowych obowiązków. Konieczność dostosowania umów dotyczy szerokiego kręgu instytucji finansowych wymienionych w art. 2 DORA oraz dostawców usług ICT (Information and Communications Technology), a więc działających w sektorze produkcji i wykorzystania urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz towarzyszących im usług, którzy współpracują z podmiotami z sektora finansowego. Zapewnienie zgodności kontraktów ma kluczowe znaczenie dla sektora finansowego w nadchodzących miesiącach.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama