Reklama

Umowa ramowa – jak określić warunki współpracy z kontrahentem?

Argumentem przemawiającym za zawarciem umowy ramowej jest organizacja procesu zawierania kolejnych umów pomiędzy kontrahentami – w tym umów podobnego rodzaju. Jakie elementy powinny znaleźć się w takiej umowie?

Publikacja: 08.11.2024 05:00

Umowa ramowa – jak określić warunki współpracy z kontrahentem?

Foto: Adobe Stock

Umowa ramowa jest często spotykana w obrocie gospodarczym – to rodzaj umowy, w której określa się ogólne zasady współpracy pomiędzy kontrahentami – stronami kontraktu. Definicję umowy ramowej znajdziemy w ustawie prawo zamówień publicznych. Jednak w prawie cywilnym umowa ta nie została zdefiniowana. Stanowi więc rodzaj umowy nienazwanej, w oparciu o którą kontrahenci mogą samodzielnie określać zakres, przedmiot i czas realizacji danej umowy. Stąd też umowa ramowa jest często oznaczana jako umowa o współpracy, albowiem jej celem jest zrealizowanie więcej niż jednego zlecenia, ale na podobnych lub nawet takich samych zasadach.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Reklama
Reklama