Reklama

Czy to koniec znaków green i eco? Ta dyrektywa zmieni politykę firm

Unijna dyrektywa w sprawie greenwashingu wpłynie na oznakowanie firm i produktów. Nie będzie można używać określeń takich jak „przyjazny środowisku”, „biodegradowalny” czy „naturalny” bez przedstawienia wiarygodnych dowodów na ich prawdziwość.

Publikacja: 17.12.2024 05:50

Czy to koniec znaków green i eco? Ta dyrektywa zmieni politykę firm

Foto: Adobe Stock

Na fali nieprzemijającego zainteresowania społecznego zdrowym trybem życia i troską o środowisko wielu konsumentów zaczęło zwracać uwagę na prozdrowotne oraz ekologiczne aspekty kupowanych towarów. Badania wykazują, że Europejczycy są coraz bardziej „świadomi środowiskowo”. Aby sprostać oczekiwaniom rynku, przedsiębiorcy stawiają na „zielony marketing”, budując swoją strategię reklamową na pojęciach takich jak: „eko”, „bio” czy „przyjazny środowisku”.

Ten trend ma też bezpośrednie przełożenie na liczbę „zielonych” znaków towarowych rejestrowanych w Unii Europejskiej. Urząd UE ds. własności intelektualnej wskazuje, że od roku 1996 liczba ekologicznych znaków towarowych nieprzerwanie wzrasta.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Prawo do ochrony głosu i wizerunku przed AI
Biznes
Prawa autorskie a sztuczna inteligencja. Zagrożenia i ochrona
Biznes
Kwestie pracownicze w transakcjach M&A – na co zwrócić uwagę?
Biznes
Czy można naprawić błędy we wniosku o dofinansowanie projektu?
Biznes
Ryzyko nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa
Reklama
Reklama
Reklama