Reklama
Rozwiń
Reklama

Ukradziono ci pieniądze? Rozlicz stratę w kosztach

Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów straty spowodowane włamaniem do siedziby firmy. Pod warunkiem, że należycie ją zabezpieczył i że nie ma już szans na wykrycie sprawców.

Publikacja: 20.12.2024 04:30

Ukradziono ci pieniądze? Rozlicz stratę w kosztach

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorcy często ponoszą w działalności straty, m.in. z powodu kradzieży. Fiskus zgadza się na rozliczanie ich w kosztach, aczkolwiek stawia firmom warunki. Pokazuje to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 4 listopada 2024 r. (nr 0111-KDIB1-1.4010.477.2024. 2.AND).

Wystąpiła o nią spółka, której skradziono z siedziby pieniądze. Złodziej działał w nocy, wybił zamknięte okno i zabrał kasetkę z gotówką. Zdarzenie zostało zgłoszone policji. Po kilku miesiącach umorzyła śledztwo z powodu niewykrycia sprawcy. W uzasadnieniu postanowienia wskazała, że w toku śledztwa dokonano szeroko zakrojonych czynności dowodowych, mających na celu wykrycie sprawcy kradzieży, niemniej nie przyniosło to skutku i brak jest dalszych środków dowodowych, które by mogły umożliwić jego identyfikację. Postanowienie nie zostało zaskarżone i stało się prawomocne.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama