Reklama

Jak się przygotować do sprzedaży podmiotu leczniczego?

Transakcje fuzji i przejęć na rynku ochrony zdrowia nabierają w ostatnich latach coraz większego tempa, a sprzedaż placówek zdrowotnych, szpitali i przychodni staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem w Polsce. Przygotowanie do takiej transakcji wymaga uwzględnienia szeregu czynników.

Publikacja: 03.01.2025 05:10

Jak się przygotować do sprzedaży podmiotu leczniczego?

Foto: AdobeStock

Rynek usług zdrowotnych w Polsce jest w dalszym ciągu rozdrobniony i ma znaczący potencjał konsolidacyjny. Nie zawsze przedsiębiorcy, którzy zbudowali swój biznes od podstaw, w tym lekarze, mają możliwość przeprowadzenia rodzinnej sukcesji. To wszystko sprawia, że wielu przedsiębiorców rozważa lub w najbliższych latach, będzie rozważać wykorzystanie sprzyjającej koniunktury na sprzedaż swojej działalności. Zainteresowanie inwestycyjne pojawia się zarówno ze strony podmiotów obecnych już na rynku usług zdrowotnych, jak i nowych graczy branżowych, a także inwestorów finansowych. Przygotowanie do takiej transakcji wymaga kompleksowego podejścia i uwzględnienia szeregu czynników.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama