Reklama
Rozwiń

Dyrektywa Green Claims – unijna walka z greenwashingiem

Rośnie liczba produktów reklamowanych jako „zielone” lub „ekologiczne”. Dlatego Unia Europejska podjęła kroki, aby przeciwdziałać greenwashingowi, czyli praktyce, w której przedstawia się produkty lub działania jako bardziej ekologiczne, niż są w rzeczywistości.

Publikacja: 28.02.2025 05:20

Dyrektywa Green Claims – unijna walka z greenwashingiem

Foto: Adobe Stock

Propozycja dyrektywy Green Claims ma zapewnić, że deklaracje środowiskowe przedstawiane konsumentom na opakowaniach będą rzetelne i wiarygodne. Zaproponowane przepisy dotyczą wyraźnych oświadczeń środowiskowych i oznakowań ekologicznych, które firmy stosują dobrowolnie, kiedy chcą promować swoją proekologiczność i informować o wpływie swoich produktów lub działalności na środowisko. Z przeprowadzonego przez Komisję Europejską w 2020 r. badania wynika, że ponad połowa takich oświadczeń zawiera niejasne, wprowadzające w błąd lub bezpodstawne informacje. Propozycja dyrektywy ma wprowadzić obowiązek rzetelnego potwierdzania dobrowolnych deklaracji dotyczących właściwości środowiskowych produktów. Jest adresowana do wszystkich przedsiębiorców, którzy składają oświadczenia środowiskowe związane ze swoimi produktami lub stosują systemy oznakowania ekologicznego. Dotyczy również przedsiębiorstw spoza UE, które kierują swoje deklaracje do unijnych konsumentów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama