Reklama

Dyrektywa Green Claims – unijna walka z greenwashingiem

Rośnie liczba produktów reklamowanych jako „zielone” lub „ekologiczne”. Dlatego Unia Europejska podjęła kroki, aby przeciwdziałać greenwashingowi, czyli praktyce, w której przedstawia się produkty lub działania jako bardziej ekologiczne, niż są w rzeczywistości.

Publikacja: 28.02.2025 05:20

Dyrektywa Green Claims – unijna walka z greenwashingiem

Foto: Adobe Stock

Propozycja dyrektywy Green Claims ma zapewnić, że deklaracje środowiskowe przedstawiane konsumentom na opakowaniach będą rzetelne i wiarygodne. Zaproponowane przepisy dotyczą wyraźnych oświadczeń środowiskowych i oznakowań ekologicznych, które firmy stosują dobrowolnie, kiedy chcą promować swoją proekologiczność i informować o wpływie swoich produktów lub działalności na środowisko. Z przeprowadzonego przez Komisję Europejską w 2020 r. badania wynika, że ponad połowa takich oświadczeń zawiera niejasne, wprowadzające w błąd lub bezpodstawne informacje. Propozycja dyrektywy ma wprowadzić obowiązek rzetelnego potwierdzania dobrowolnych deklaracji dotyczących właściwości środowiskowych produktów. Jest adresowana do wszystkich przedsiębiorców, którzy składają oświadczenia środowiskowe związane ze swoimi produktami lub stosują systemy oznakowania ekologicznego. Dotyczy również przedsiębiorstw spoza UE, które kierują swoje deklaracje do unijnych konsumentów.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama