Reklama

Korzystając z AI, trzeba zadbać o bezpieczeństwo danych

Czy myśląc o systemach AI, bierzemy pod uwagę cyberbezpieczeństwo? I czy rozumiemy specyfikę tych systemów? Kwestie te w najbliższych latach zyskają na znaczeniu, co będzie wymagało nowych kompetencji i zasobów (ludzkich, technicznych).

Publikacja: 11.03.2025 05:30

Korzystając z AI, trzeba zadbać o bezpieczeństwo danych

Foto: Adobe Stock

Pewnie część z organizacji, które reprezentujecie, patrzy na wykorzystanie danych w połączeniu z systemami sztucznej inteligencji, dostrzegając potencjał, który tkwi w mądrym i bezpiecznym wykorzystaniu danych. Co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Pytanie tylko, czy tak samo patrzą one na kwestie związane z cyberbezpieczeństwem AI, nawet jeżeli są już prawnie zobowiązane do wdrożenia systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (NIS2) czy zarządzania ryzykiem ICT (DORA). Innymi słowy, czy myśląc o systemach AI, myślimy też o kwestii (cyber)bezpieczeństwa? I jeżeli tak, to czy rozumiemy specyfikę, jaką takie systemy się charakteryzują. To kluczowe kwestie, które w najbliższych latach zyskają na znaczeniu, a dla tych, którzy je już uwzględniają, nabiorą rozpędu, co będzie wymagało nowych kompetencji (a co najmniej wiedzy) oraz zasobów (ludzkich, technicznych).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama