Czy ochrona znaku Barbie sięga do baru serwującego żeberka?

Nawet subtelne podobieństwa w nazwach, logach czy kolorystyce mogą skutkować odmową rejestracji znaku towarowego. Szczere intencje nie ochronią właściciela marki przed konsekwencjami prawnymi.

Publikacja: 21.03.2025 04:50

Czy ochrona znaku Barbie sięga do baru serwującego żeberka?

Foto: Adobe Stock

Kiedy już zdążyliśmy zapomnieć o kolejnej fali „Barbiemanii”, wywołanej rekordową popularnością hollywoodzkiej produkcji filmu „Barbie”, zabawkowy gigant ponownie zwrócił uwagę swoją konsekwencją w realizacji strategii ochrony marki. Mattel Inc. – właściciel Barbie chętnie dzieli się swoim brandem wchodząc w liczne współprace partnerskie, czego szczególne natężenie mogliśmy zaobserwować w czasie promocji filmu Barbie. W sieciówkach takich jak Zara, Stradivarius czy Primark pojawiły się kolekcje ubrań inspirowane słynną lalką. Burger King wprowadził do swojej oferty zestaw Barbie Combo, a firma Opi zachęcała do zakupów lakierów z limitowanej kolekcji Barbie X OPI. Powyżej wymienione współprace to tylko promil ze wszystkich, które pojawiły długiej karierze lalki Barbie. Takie działania mogą dawać wrażenia, że może nie jest tak trudno uszczknąć odrobinę z Barbie, a Mattel jest liberalny w podejściu do ochrony swojej marki. Nic bardziej mylnego.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Warto mieć plan na sytuacje kryzysowe
Biznes
Wspólnik może wypowiedzieć umowę spółki komandytowej
Biznes
Wspólnik spółki cywilnej działa także w imieniu pozostałych wspólników
Biznes
Transport drogowy - zmiana miejsca rozładunku towarów
Biznes
Tylko sąd może unieważnić akcje w prostej spółce akcyjnej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku