Reklama

Czy ochrona znaku Barbie sięga do baru serwującego żeberka?

Nawet subtelne podobieństwa w nazwach, logach czy kolorystyce mogą skutkować odmową rejestracji znaku towarowego. Szczere intencje nie ochronią właściciela marki przed konsekwencjami prawnymi.

Publikacja: 21.03.2025 04:50

Czy ochrona znaku Barbie sięga do baru serwującego żeberka?

Foto: Adobe Stock

Kiedy już zdążyliśmy zapomnieć o kolejnej fali „Barbiemanii”, wywołanej rekordową popularnością hollywoodzkiej produkcji filmu „Barbie”, zabawkowy gigant ponownie zwrócił uwagę swoją konsekwencją w realizacji strategii ochrony marki. Mattel Inc. – właściciel Barbie chętnie dzieli się swoim brandem wchodząc w liczne współprace partnerskie, czego szczególne natężenie mogliśmy zaobserwować w czasie promocji filmu Barbie. W sieciówkach takich jak Zara, Stradivarius czy Primark pojawiły się kolekcje ubrań inspirowane słynną lalką. Burger King wprowadził do swojej oferty zestaw Barbie Combo, a firma Opi zachęcała do zakupów lakierów z limitowanej kolekcji Barbie X OPI. Powyżej wymienione współprace to tylko promil ze wszystkich, które pojawiły długiej karierze lalki Barbie. Takie działania mogą dawać wrażenia, że może nie jest tak trudno uszczknąć odrobinę z Barbie, a Mattel jest liberalny w podejściu do ochrony swojej marki. Nic bardziej mylnego.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Prawo do ochrony głosu i wizerunku przed AI
Biznes
Prawa autorskie a sztuczna inteligencja. Zagrożenia i ochrona
Biznes
Kwestie pracownicze w transakcjach M&A – na co zwrócić uwagę?
Biznes
Czy można naprawić błędy we wniosku o dofinansowanie projektu?
Biznes
Ryzyko nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa
Reklama
Reklama
Reklama