Reklama

Zarządzanie ryzykiem AI. Droga przez mękę?

Jeżeli dobrze zrozumiemy specyfikę ryzyk, to zarządzanie nimi będzie nieco łatwiejsze, choć nadal wymagające. Dzieje się tak, gdyż AI po wprowadzeniu stale ewoluuje, wymaga nadzoru i kontroli.

Publikacja: 25.03.2025 04:30

Zarządzanie ryzykiem AI. Droga przez mękę?

Foto: Adobe Stock

Jakiś czas temu obiecałem, że pogłębimy temat zarządzania ryzykiem AI. A skoro tak, to czynię zadość tej deklaracji. Zarządzanie ryzykiem AI jest częścią procesu zarządzania systemami AI (AI Governance) i nie należy do najłatwiejszych, bo o ile w przypadku wielu „typowych” ryzyk możemy określić jedną kategorię i przypisać ją do konkretnej jednostki lub obszaru, o tyle w przypadku AI mamy istny „ocean możliwości”. I nie jest to, niestety, dobra informacja. Dobra jest z kolei taka, że jeżeli dobrze zrozumiemy specyfikę tych ryzyk, to zarządzanie będzie nieco łatwiejsze, choć nadal wymagające. To rezultat tego, że AI nie jest stała jak tradycyjne oprogramowanie – po wprowadzeniu stale ewoluuje (chyba że pójdziemy w statyczność), wymaga nadzoru i kontroli, a dane płyną w taki czy inny sposób do naszego modelu. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy włączamy do gry generatywną AI, ale o tym za chwilę.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama