Reklama

Umowa o depozyt kodu źródłowego – kiedy potrzebna i co powinna regulować?

Umowa o depozyt kodu źródłowego może być elementem umowy wdrożeniowej czy licencyjnej albo stanowić samodzielny kontrakt. Powinna zawierać m.in. zobowiązanie do aktualizacji zdeponowanego kodu w razie wprowadzania do niego zmian.

Publikacja: 18.04.2025 05:15

Umowa o depozyt kodu źródłowego – kiedy potrzebna i co powinna regulować?

Umowa o depozyt kodu źródłowego – kiedy potrzebna i co powinna regulować?

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorca wdrażający oprogramowanie o dużym znaczeniu dla prowadzonej przez niego działalności powinien nabyć całość autorskich praw majątkowych do tego oprogramowania oraz otrzymać jego kod źródłowy albo uzyskać licencję na korzystanie z tego oprogramowania oraz zapewnić sobie możliwość dostępu do jego kodu źródłowego w „sytuacjach awaryjnych”. W drugim z wymienionych wariantów aktualizuje się konieczność zawarcia umowy regulującej dostęp do kodu źródłowego, nazywanej umową o depozyt kodu źródłowego. Tego rodzaju umowa może być elementem umowy wdrożeniowej czy umowy licencyjnej albo stanowić samodzielną umowę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama