Reklama
Rozwiń
Reklama

Transport w cieniu cyberataków

Jeszcze niedawno scenariusze, w których sparaliżowana firma logistyczna negocjuje warunki z cyberprzestępcami, wydawały się fabułą filmową. Dziś cyberataki na firmy transportowe i logistyczne bywają faktem.

Publikacja: 23.09.2025 05:50

Transport w cieniu cyberataków

Transport w cieniu cyberataków

Foto: Adobe Stock

Według raportu ENISA Transport Threat Landscape obejmującego lata 2021–2022 sektor transportu i logistyki znalazł się w gronie najbardziej narażonych na cyberzagrożenia w Europie. Najczęstsze incydenty to ataki typu ransomware, wycieki danych i phishing. Co ważne, transport nie jest jedynie przypadkową ofiarą, jak to było przed laty. Z perspektywy przestępców to branża wyjątkowo wrażliwa: każda godzina przestoju w łańcuchu dostaw oznacza wymierne straty, a presja czasu sprawia, że przedsiębiorcy są bardziej skłonni podejmować pochopne decyzje. Często nawet to nie sam przedsiębiorca podejmuje decyzje, ale poszczególne osoby odpowiedzialne za realizację łańcucha dostaw – kierowcy czy spedytorzy. Nie zawsze przy tym mają świadomość ewentualnych konsekwencji lub w ogóle zagrożenia. Konsekwencją jest konieczność negocjacji warunków z cyberprzestępcami przez sparaliżowaną ich działaniami firmę logistyczną.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama