Reklama
Rozwiń
Reklama

Transport w cieniu cyberataków

Jeszcze niedawno scenariusze, w których sparaliżowana firma logistyczna negocjuje warunki z cyberprzestępcami, wydawały się fabułą filmową. Dziś cyberataki na firmy transportowe i logistyczne bywają faktem.

Publikacja: 23.09.2025 05:50

Transport w cieniu cyberataków

Transport w cieniu cyberataków

Foto: Adobe Stock

Według raportu ENISA Transport Threat Landscape obejmującego lata 2021–2022 sektor transportu i logistyki znalazł się w gronie najbardziej narażonych na cyberzagrożenia w Europie. Najczęstsze incydenty to ataki typu ransomware, wycieki danych i phishing. Co ważne, transport nie jest jedynie przypadkową ofiarą, jak to było przed laty. Z perspektywy przestępców to branża wyjątkowo wrażliwa: każda godzina przestoju w łańcuchu dostaw oznacza wymierne straty, a presja czasu sprawia, że przedsiębiorcy są bardziej skłonni podejmować pochopne decyzje. Często nawet to nie sam przedsiębiorca podejmuje decyzje, ale poszczególne osoby odpowiedzialne za realizację łańcucha dostaw – kierowcy czy spedytorzy. Nie zawsze przy tym mają świadomość ewentualnych konsekwencji lub w ogóle zagrożenia. Konsekwencją jest konieczność negocjacji warunków z cyberprzestępcami przez sparaliżowaną ich działaniami firmę logistyczną.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama