Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie

W praktyce obrotu gospodarczego często dochodzi do bezgotówkowej wymiany towarów i usług. W szczególności dotyczy to usług reklamowych świadczonych przez osoby aktywne w internecie – blogerów, vlogerów, influencerów, którzy otrzymują określony produkt na własność w zamian za to, że będą go reklamować na swoich stronach internetowych. Jak powinno wyglądać rozliczenie takich transakcji na gruncie podatków dochodowych?

Publikacja: 03.11.2020 17:45

Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie

Foto: Adobe Stock

W dzisiejszym świecie internetowa blogosfera rozrosła się do niebotycznych rozmiarów i niemal w każdej dziedzinie życia można znaleźć kogoś, kto jest ekspertem w danym temacie i w Internecie dzieli się swoimi przemyśleniami i udziela rad. Często przy tym poleca określone produkty lub narzędzia. Dla producentów jest to więc szansa na dodatkową reklamę. Taka współpraca może odbywać się bezgotówkowo i dotyczyć zarówno rzeczy jednorazowego lub codziennego użytku, jak i przedmiotów, które należy uznać za środki trwałe. Relacje takie mogą być zawiązane między przedsiębiorcami, ale także z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm