Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie

W praktyce obrotu gospodarczego często dochodzi do bezgotówkowej wymiany towarów i usług. W szczególności dotyczy to usług reklamowych świadczonych przez osoby aktywne w internecie – blogerów, vlogerów, influencerów, którzy otrzymują określony produkt na własność w zamian za to, że będą go reklamować na swoich stronach internetowych. Jak powinno wyglądać rozliczenie takich transakcji na gruncie podatków dochodowych?

Publikacja: 03.11.2020 17:45

Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie

Foto: Adobe Stock

W dzisiejszym świecie internetowa blogosfera rozrosła się do niebotycznych rozmiarów i niemal w każdej dziedzinie życia można znaleźć kogoś, kto jest ekspertem w danym temacie i w Internecie dzieli się swoimi przemyśleniami i udziela rad. Często przy tym poleca określone produkty lub narzędzia. Dla producentów jest to więc szansa na dodatkową reklamę. Taka współpraca może odbywać się bezgotówkowo i dotyczyć zarówno rzeczy jednorazowego lub codziennego użytku, jak i przedmiotów, które należy uznać za środki trwałe. Relacje takie mogą być zawiązane między przedsiębiorcami, ale także z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Czy czeka nas rewolucja w reklamie? Tak AI zmienia branżę
Biznes
Sklep z agentami AI. Polski pomysł trafi w potrzeby firm?
Biznes
Teresa Siudem: Gwarancja na wypadek rozwodu
Biznes
Fundacja rodzinna – zabezpieczenie małżonka fundatora
Biznes
Przeszukanie w postępowaniu karnym – najważniejsze informacje
Reklama
Reklama
Reklama