Reklama

CIT: fiskus naciąga przepisy o podatku u źródła - wyrok WSA

Nieodłączną cechą usług pośrednictwa w sprzedaży jest zawieranie się w nich elementów reklamowych, marketingowych czy doradczych. Co jednak wcale nie powoduje, że taka usługa staje się automatycznie podobną do reklamy, czy doradztwa.

Publikacja: 22.06.2021 16:45

CIT: fiskus naciąga przepisy o podatku u źródła - wyrok WSA

Foto: Adobe Stock

W 2020 r. spółka wystąpiła o interpretację przepisów o CIT. Konkretnie chodziło o to czy płatność prowizji realizowana na rzecz kontrahenta – nierezydenta polskiego stanowi wynagrodzenie z tytułu świadczeń wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt 2a) ustawy o CIT.

Spółka wyjaśniła, że prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży dodatków paszowych oraz nawozów. W celu intensyfikacji sprzedaży ma podpisaną umowę z przedstawicielem handlowym na terenie Brazylii, Argentyny, Chile, Urugwaju, Paragwaju i Boliwii. Od 2020 r. powierzono mu funkcję przedstawiciela handlowego w krajach Ameryki Południowej, Centralnej oraz Północnej. Kontrahent jest spółką prawa brazylijskiego, a firmy nie są podmiotami powiązanymi w rozumieniu przepisów podatkowych oraz rachunkowych. W ramach umowy powierzono mu prowadzenie sprzedaży, zarządzanie marketingiem oraz wsparcia technicznego dla wszystkich produktów nawozowych i paszowych dla zwierząt. Spółka podkreśliła jednak, że opisane drobiazgowo wsparcie marketingowe oraz techniczne jest nakierowane na jak największą sprzedaż.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama