Reklama

Jak stosować monitoring zgodnie z prawem?

Niewłaściwe korzystanie z kamer może skutkować naruszeniem wielu przepisów, w tym dotyczących ochrony danych osobowych, prawa cywilnego, ochrony dóbr osobistych oraz praw innych osób przebywających w zasięgu monitoringu.

Aktualizacja: 22.05.2021 17:13 Publikacja: 22.05.2021 00:01

Jak stosować monitoring zgodnie z prawem?

Foto: Adobe Stock

Coraz więcej osób instaluje obecnie monitoring wideo dla celów czysto prywatnych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą. Przyczyn takich decyzji może być wiele. Niewątpliwie, jednym z powodów jest potrzeba poczucia bezpieczeństwa, które daje możliwość podglądania podczas nieobecności, w czasie rzeczywistym, mieszkania czy domu. Z kolei osoby, które w przeszłości doświadczyły negatywnych zdarzeń, jak włamanie do mieszkania, piwnicy, zniszczenie pojazdu w garażu, zazwyczaj instalują monitoring w celu rejestrowania obrazu na potrzeby ustalenia tożsamości sprawców ewentualnych przestępstw. Zdarzają się także sytuacje, gdy decyzja o montażu kamer zostaje podjęta na skutek niewłaściwego zachowania sąsiadów, którzy np. wyrzucają śmieci do cudzego ogródka, nie sprzątają po swoim pupilu.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dobra umowa to podstawa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Jak chronić prawa wspólnika mniejszościowego w spółce z o.o.
Biznes
Zarząd odpowie za działania na szkodę spółki
Biznes
HR Compliance to filar bezpiecznej firmy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czy można restrukturyzować „wierzytelności śmieciowe”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama