Reklama

Czy trzeba odkażać towary ze zwrotów w sklepie online?

- Prowadzę sklep, obecnie zajmuję się tylko sprzedażą online. Czy produkty które otrzymuję ze zwrotów, muszą być odkażane, przejść jakoś kwarantannę?

Publikacja: 24.01.2021 00:01

Zakupy online

Zakupy online

Foto: AdobeStock

Ani przepisy prawa, ani wytyczne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów publikowane na stronach rządowych nie nakładają obowiązku odkażania lub umieszczania w kwarantannie takich produktów. Według zaleceń Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem powinny być powierzchnie dotykowe np. blaty, lady, klamki czy włączniki światła. Jednak decyzja, w jakich odstępach czasowych zabiegi dezynfekujące przeprowadzać, należy do samych sprzedawców. Powinni więc wykonywać tego typu czynności jak najczęściej.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Jaką formę działalności wybrać?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmieniasz nazwę firmy? Zrób to w pięciu rejestrach
Biznes
Kiedy ogólne warunki umów w relacjach B2B wiążą drugą stronę?
Biznes
Restrukturyzacja zapobiegawcza – najważniejsze zmiany dla dłużników i wierzycieli
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Które postanowienia w umowach między przedsiębiorcami są niedozwolone?
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama