Reklama

Czy trzeba odkażać towary ze zwrotów w sklepie online?

- Prowadzę sklep, obecnie zajmuję się tylko sprzedażą online. Czy produkty które otrzymuję ze zwrotów, muszą być odkażane, przejść jakoś kwarantannę?

Publikacja: 24.01.2021 00:01

Zakupy online

Zakupy online

Foto: AdobeStock

Ani przepisy prawa, ani wytyczne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów publikowane na stronach rządowych nie nakładają obowiązku odkażania lub umieszczania w kwarantannie takich produktów. Według zaleceń Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem powinny być powierzchnie dotykowe np. blaty, lady, klamki czy włączniki światła. Jednak decyzja, w jakich odstępach czasowych zabiegi dezynfekujące przeprowadzać, należy do samych sprzedawców. Powinni więc wykonywać tego typu czynności jak najczęściej.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Jak zwiększyć szansę na wygraną w sporze B2B?
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
Teresa Siudem: Z kontrahentem nie zawsze warto iść do sądu
Biznes
Zielone pułapki w transakcjach M&A – jak ich uniknąć?
Biznes
Jak wykorzystać umowę użyczenia w działalności gospodarczej?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Wyrok w sprawach gospodarczych jako tytuł zabezpieczenia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama