Czy trzeba odkażać towary ze zwrotów w sklepie online?

- Prowadzę sklep, obecnie zajmuję się tylko sprzedażą online. Czy produkty które otrzymuję ze zwrotów, muszą być odkażane, przejść jakoś kwarantannę?

Publikacja: 24.01.2021 00:01

Zakupy online

Zakupy online

Foto: AdobeStock

Ani przepisy prawa, ani wytyczne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów publikowane na stronach rządowych nie nakładają obowiązku odkażania lub umieszczania w kwarantannie takich produktów. Według zaleceń Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem powinny być powierzchnie dotykowe np. blaty, lady, klamki czy włączniki światła. Jednak decyzja, w jakich odstępach czasowych zabiegi dezynfekujące przeprowadzać, należy do samych sprzedawców. Powinni więc wykonywać tego typu czynności jak najczęściej.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak zminimalizować ryzyko inwestowania w kryptowaluty?
Biznes
Krypto inwestycje – jakie obowiązki spoczywają na zarządach spółek?
Biznes
E-commerce – nowa strategia bez tworzenia nowych regulacji
Biznes
Wzornictwo pod lepszą ochroną
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Biznes
Kilka ważnych zmian w ustawie OZE
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń