Reklama

Kiedy skradziona gotówka może być stratą w prowadzonej działalności

Pieniądze utracone w wyniku przestępstwa nie mogą być zaliczone w firmie do kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 10.03.2020 16:00

Kiedy skradziona gotówka może być stratą w prowadzonej działalności

Foto: Adobe Stock

- Przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego – prowadzi skład spożywczo-przemysłowy. Przedsiębiorca jest także agentem firmy B. (świadczy usługi płatnicze w imieniu firmy B.). W ostatnich tygodniach w sklepie przedsiębiorcy dokonano kradzieży pieniędzy w łącznej kwocie 3100 zł. Kwota ta pochodziła z dokonywanych przez klientów opłat dla firmy B. Cała kwota skradziona na rzecz firmy B. znajduje się w odrębnej kasie. Banknoty o dużych nominałach są i były wówczas odłożone do papierowego etui z logo firmy B. Potwierdzeniem zdarzenia są notatka urzędowa spisana przez funkcjonariusza policji, oraz zaświadczenie z komendy powiatowej policji o umorzeniu dochodzenia i wpisaniu sprawy do rejestru przestępstw. Sklep jest objęty ubezpieczeniem z wyjątkiem gotówki. Należną firmie B. kwotę 3100 zł przedsiębiorca przelał z własnych środków. Czy kwota przekazana na rzecz firmy B. kwota 3100 zł z swoich pieniędzy, z tytułu kradzieży tych środków stanowią koszt prowadzonej działalności gospodarczej? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Compliance – obowiązek, który trzeba wypełnić
Biznes
Jak skutecznie wdrożyć system compliance?
Biznes
Procedura ZRID – problemy wykonawcy związane z ponowną oceną oddziaływania na środowisko
Biznes
Certyfikacja wykonawców zamówień publicznych – kontrowersje wokół ustawy
Biznes
Transparentne płace i nietransparentne obowiązki firm
Reklama
Reklama
Reklama