Czy administrator zawsze musi zrealizować żądanie usunięcia danych osobowych klienta

- Do prowadzonego przeze mnie sklepu internetowego zwrócił się klient, który po dokonanej transakcji zażądał usunięcia wszystkich jego danych. Choćby z punktu widzenia przepisów podatkowych dane tego klienta nie mogą być usunięte. Jak właściwie się zachować wobec takiego żądania? – pyta pani Dominika.

Aktualizacja: 16.02.2020 09:45 Publikacja: 15.02.2020 00:01

Czy administrator zawsze musi zrealizować żądanie usunięcia danych osobowych klienta

Foto: 123RF

Prawo do usunięcia danych nie ma charakteru absolutnego i w pewnych wypadkach jego realizacja jest wyłączona. Okoliczności uzasadniające odmowę zrealizowania żądania określa art. 17 ust. 3 RODO. Zgodnie z przywołanym przepisem „ust. 1 i 2 (przewidują prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia danych) nie mają zastosowania, w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne:

a) do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji;

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia