Reklama

Zatory płatnicze - nowe instrumenty ochrony wierzycieli przed niesolidnymi dłużnikami

Ustawodawca wprowadził nowe instrumenty ochrony wierzycieli przed niesolidnymi dłużnikami, które powinny ograniczyć problemy wynikające z nieterminowej zapłaty należności. Obowiązujące od 1 stycznia 2020 r. zmiany w przepisach mają poprawić otoczenie prawne, w jakim funkcjonują strony transakcji handlowych.

Aktualizacja: 01.02.2020 12:16 Publikacja: 01.02.2020 00:01

Zatory płatnicze - nowe instrumenty ochrony wierzycieli przed niesolidnymi dłużnikami

Foto: Adobe Stock

Ustawą z 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych (DzU z 2019 r., poz. 1649) dokonano zmian zarówno w ustawach o charakterze cywilnoprawnym, jak też administracyjnoprawnym, w tym podatkowym, jak również z zakresu prawa wykroczeń. Spora część zmian dotyczy ustawy, która do końca grudnia 2019 r. funkcjonowała pod nazwą „ustawa o terminach zapłaty w transakcjach handlowych", a obecnie zmieniła nazwę na „ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych". Nowe przepisy, poza pewnymi wyjątkami, znalazły zastosowanie do transakcji zawieranych od 1 stycznia 2020 r.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama