Światowi producenci żywności zagubieni na wiodących targach, ale polscy nie

Podczas międzynarodowych targów żywności Anuga w Kolonii w Niemczech dało się zauważyć, że wielu producentów żywności nie potrafi się odnaleźć w kryzysowej sytuacji. Za to dobrze wizerunkowo wypadły polskie firmy.

Publikacja: 22.10.2021 12:00

Stoisko Mlekovity na targach Anuga w Kolonii w 2021 r.

Stoisko Mlekovity na targach Anuga w Kolonii w 2021 r.

Foto: Jacek Strzelecki

Pandemia SARS-Cov-2 zawiesiła niemal na całym świecie targi, wystawy, konferencje oraz inne wydarzenia publiczne. Kontakty handlowe oraz biznesowe przeszły do internetu. Mimo stanu zawieszenia wywołanego pandemią w 2020 roku eksport rolno-spożywczy z Unii Europejskiej (UE) wyniósł 184,3 mld euro, co w porównaniu z 2019 rokiem było więcej o 1,4 proc. Z kolei import do UE wyniósł 122,2 mld euro. To wzrost o 0,5 proc. rok do roku. W efekcie saldo handlu Unii ze światem w 2020 r. było dodatnie. Nadwyżka wyniosła 62 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. w porównaniu z rokiem 2019.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Nowe Rynki
Polskie lody eksportujemy nawet do Australii i RPA
Nowe Rynki
Co wybrać, oddział zagraniczny czy spółkę prawa włoskiego?
Nowe Rynki
Południowokoreański rynek e-commerce – jak działa?
Nowe Rynki
Mrożone truskawki polskim hitem eksportowym
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Rynki
Rosja – pięć porad jak działać na rosyjskim rynku