Aktualizacja: 11.02.2025 22:01 Publikacja: 22.10.2021 12:00
Stoisko Mlekovity na targach Anuga w Kolonii w 2021 r.
Foto: Jacek Strzelecki
Pandemia SARS-Cov-2 zawiesiła niemal na całym świecie targi, wystawy, konferencje oraz inne wydarzenia publiczne. Kontakty handlowe oraz biznesowe przeszły do internetu. Mimo stanu zawieszenia wywołanego pandemią w 2020 roku eksport rolno-spożywczy z Unii Europejskiej (UE) wyniósł 184,3 mld euro, co w porównaniu z 2019 rokiem było więcej o 1,4 proc. Z kolei import do UE wyniósł 122,2 mld euro. To wzrost o 0,5 proc. rok do roku. W efekcie saldo handlu Unii ze światem w 2020 r. było dodatnie. Nadwyżka wyniosła 62 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. w porównaniu z rokiem 2019.
Polska jest w pierwszej dziesiątce największych eksporterów lodów na świecie. Sprzedajemy je m.in. w: Gambii, Kolumbii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Planując obecność ekonomiczną we Włoszech polskie przedsiębiorstwo powinno rozważyć wszystkie za i przeciw formy, pod jaką zdecyduje się prowadzić tam działalność gospodarczą.
Korea Południowa to obecnie piąty co do wielkości rynek handlu elektronicznego na świecie. Jak skorzystać z południowokoreańskiego boomu?
Co prawda Polska straciła w 2020 r. pozycję światowego lidera w eksporcie mrożonych truskawek, ale wyprzedza nas tylko Meksyk.
Rosja to wciąż ważny kierunek dla stale rosnącej grupy polskich eksporterów. W ciągu ostatnich pięciu lat roczna wartość eksportu z Polski do Rosji wzrosła o ok. 40 proc., czyli o ponad 9 mld zł pomimo wciąż obowiązujących sankcji i utrudnień w handlu.
Do 100 milionów złotych ma kosztować nowa hala wystawowa Targów Kielce. Za budowę i projekt będzie odpowiadała firma Strabag.
HoverAir X1 to latająca kamera. Filmowe drony nie są niczym nowym, ale ten projekt, zaprezentowany na targach CES, nie wymaga kontrolera. Aparat z wirnikami porusza się bowiem autonomicznie, śledząc „cel”.
Można już poczuć się niczym Tom Cruise w filmie „Na skraju jutra”. Start-up Hypershell opracował rozwiązanie, które nawiązuje do tego filmu science-fiction. Egzoszkielet wspierany przez AI daje nadludzkie moce.
Wystawcy z 12 krajów, kupcy z liczących się firm Europy, Azji i Bliskiego Wschodu, wybitni eksperci branży – 6 i 7 listopada w Targach Kielce to dni w pełni skupione na rozwoju marek własnych. Wydarzenie jest otwarte dla branży – od przedstawicieli sieci handlowych, przez hurtowników i przedstawicieli restauracji, hoteli, po stacje paliw. Wstęp bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.
Setki wystawców z kilkudziesięciu krajów świata, w tym wszystkie największe spółki przemysłu obronnego, jak co roku prezentują w Kielcach swoje najnowsze produkty.
W Poznaniu ruszyły dzisiaj trzy imprezy targowe, związane z turystyką - Tour Salon, Caravaning Salon i Yacht Salon.
Na imprezach wystawienniczo-targowych można nawiązać wartościowe znajomości rzutujące na sukcesy przedsiębiorstw, począwszy od tych najmniejszych. Dotyczy to także oczywiście relacji firm polskich i brytyjskich.
„Promocja marki innowacyjnych MŚP” to program PARP skierowany do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą budować rozpoznawalność swoich marek na rynkach międzynarodowych i tym samym wzmocnić swój potencjał eksportowy. Nabór wniosków startuje już 15 października.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas