Południowokoreański rynek e-commerce – jak działa?

Korea Południowa to obecnie piąty co do wielkości rynek handlu elektronicznego na świecie. Jak skorzystać z południowokoreańskiego boomu?

Publikacja: 04.07.2021 14:18

Południowokoreański rynek e-commerce – jak działa?

Foto: Południowokoreański rynek e-commerce był warty w 2020 roku 104,1 mld dolarów. Źródło: Adobe Stock

Korea Południowa to najbardziej cyfrowe społeczeństwo świata. Nie dziwi więc, że południowokoreański rynek e-commerce kwitnie w najlepsze. Jak podaje południowokoreańska agencja prasowa Yonhap jego wartość osiągnęła w 2020 roku 104,1 mld dolarów, odnotowując prawie 20 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2019. Według firmy badawczej Koncept Analytics w latach 2021-2025 ma on zachować tę dynamikę rozwoju.

Dla porównania według szacunków firmy konsultingowej PwC w 2020 r. wartość polskiego rynku e-commerce wyniosła ok. 27 mld dolarów z prognozą średniorocznego wzrostu na poziomie 12 proc. do 2026 r. W jaki sposób polskie firmy mogą wykorzystać potencjał południowokoreańskiego boomu? W niniejszym tekście przedstawiam kilka podpowiedzi.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii