W Unii Europejskiej kwestia ta została uregulowana wraz z przyjęciem europejskiej ustawy o dostępności (EAA) w kwietniu 2019 r. W Polsce, w tym samym roku, uchwalono dwa akty prawne, wprowadzając obowiązki dotyczące sektora usług publicznych. Uchwalenie ustawy z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu wymagań dostępności dla niektórych produktów i usług przez przedsiębiorców nałożyło te obowiązki na sektor prywatny. Przedmiotowa ustawa weszła w życie 28 czerwca 2025 r. Pomimo postępu regulacyjnego wyzwania związane z zapewnieniem dostępności cyfrowej są jednak nadal powszechne. Według raportu „WebAIM Million Report” z 2023 r. aż 96,3 proc. badanych stron internetowych nie było zgodnych ze standardami WCAG 2. Przeciętna witryna internetowa w języku polskim zawierała aż 63 błędy utrudniające zrozumienie treści przekazu. Biorąc pod uwagę nowe obowiązki prawne i utrzymujące się wyzwania, coraz więcej firm zastanawia się, jakie działania należy podjąć, aby osiągnąć zgodność z regulacjami w ograniczonym czasie i aby zapewnienie tej zgodności nie pogorszyło istotnie wyników finansowych firmy.