Reklama

Obligacje nadal bezpieczną przystanią. Jakie są alternatywy?

Papiery dłużne, w tym obligacje ciągle traktowane są jak bezpieczna przystań. Jednak dynamiczne zmiany w polityce NBP, a także obecne trendy rynkowe mocno podważają pozycję zarówno krótko-, jak i długoterminówek. Na wahaniach wartości obligacji zyskują fundusze. Czy właśnie te instrumenty będą szansą dla inwestorów indywidualnych oraz MŚP?

Publikacja: 28.06.2021 08:58

Obligacje nadal bezpieczną przystanią. Jakie są alternatywy?

Foto: Obligacje są wciąż „w modzie”, ale jakie są alternatywy? Może inwestycja w start-up? Źródło: Adobe Stock

Sytuacja papierów dłużnych, a w szczególności obligacji Skarbu Państwa była wyjątkowo dynamiczna. Zwłaszcza w okresie największych obostrzeń sanitarnych i ogólnego zahamowania gospodarczego. Według Ministerstwa Finansów rok 2020, a więc okres wielkiej niewiadomej co do dalszego rozwoju pandemii, minął pod znakiem popytu na detaliczne obligacje skarbowe, których sprzedano za kwotę 28,4 mld zł. To prawie 70 proc. więcej niż w roku 2019, kiedy to Polacy wydali na papiery dłużne 17,3 mld zł. Na czym polegał fenomen obligacji w początkowych fazach pandemii?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama