NSA: element promocyjny nie ma znaczenia dla opłaty reklamowej

Szyldem jest zarówno tablica, jak i urządzenie reklamowe, którego celem jest informowanie o działalności prowadzonej na nieruchomości. Może on również zawierać logo, hasło czy grafikę.

Publikacja: 12.05.2022 07:55

NSA: element promocyjny nie ma znaczenia dla opłaty reklamowej

Foto: Adobe Stock

W środę Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną spółki na interpretację dotyczącą tzw. opłaty reklamowej.

Z wnioskiem o jej wydanie wystąpiła spółka paliwowa. Wyjaśniła, że jest m.in. właścicielem nieruchomości, na której znajduje się stacja paliw, w tym kilka urządzeń. To pylon cenowo-reklamowy, niewielkie urządzenie reklamowo- informacyjne, sześć tabliczek „czysto” informacyjnych – tabliczka „Sklep 24” i niewielki stelaż zawierający obustronne logotypy firm współpracujących. Chciała się upewnić, czy i jaką powinna od nich płacić opłatę reklamową.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Więcej czasu na uniknięcie dopłat za tańszy prąd. Resort zapowiada
Finanse
Co dalej z Cinkciarzem? "Część kantorów internetowych może zniknąć"
Finanse
Gotowi do raportowania? Ile polskich firm wdrożyło standardy ESG
Finanse
Wirtualna karta płatnicza zyskuje na popularności
Finanse
Ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania dla powodzian? UOKiK sprawdzi ich praktyki