Co dalej z używanymi samochodami dla firm? Rynek "wysycha"

Rynek używanych samochodów przeżywa trudne chwile. Firmom bardzo trudno trafić "perełkę" - maleje prywatny import, ruch ograniczyły agencje wynajmu czy firmy leasingowe, mało kto chce się pozbyć obecnego pojazdu, kiedy na nowe z salony musi czekać kilka miesięcy.

Publikacja: 14.11.2022 21:32

Co dalej z używanymi samochodami dla firm? Rynek "wysycha"

Foto: Adobe Stock

Coraz więcej przedsiębiorców pochyla się nad rynkiem wtórnym samochodów, to ciekawa alternatywa dla samochodów z salonu, co do których wydłuża się okres oczekiwania, rosną też ceny ze względu na zmniejszone dostawy do dealerów, czy problemy z kompotentami w samej produkcji. 

Najbardziej rozchwytywane są młode auta, które mają do około dwóch-pięciu lat. Ten trend potwierdzają opublikowane w połowie bieżącego roku wyniki badań platformy sprzedażowej Automarket: okazuje się, że choć 78 proc. przedsiębiorców usilnie poszukuje nowego samochodu, to z powodu utrudnień duża część zmuszona jest kierować się w stronę aut z drugiej ręki. Ponad połowa z nich decyduje się na pojazdy w wieku czterech–pięciu lat, a największym zainteresowaniem mają się cieszyć samochody wyprodukowane w roku 2017: kupuje je 27 proc. przedsiębiorców. Popularne są również auta trzy- i czteroletnie – odpowiednio 13 i 26 proc., natomiast samochody z 2021 roku stanowią wybór jedynie 12 proc. klientów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Więcej czasu dla firm na rozliczenie taniej energii. Projekt już w Sejmie
Finanse
TSUE o przepisach antyzatorowych. Małe firmy będą zaskoczone
Finanse
PFR żąda od firm zwrotu pieniędzy z tarczy covidowej. Adwokat radzi, jak się bronić
Finanse
Czego biznes oczekuje od rządu Donalda Tuska
Finanse
Więcej czasu na uniknięcie dopłat za tańszy prąd. Resort zapowiada