Podcasty coraz popularniejsze wśród polskich przedsiębiorców

Podcasty weszły do Polski z początkiem 2005 roku i z każdym kolejnym przysparza sobie coraz więcej fanów, ale także twórców. Ta niszowa działalność stała się też powszechna wśród samych przedsiębiorców.

Publikacja: 18.11.2022 20:38

Podcasty coraz popularniejsze wśród polskich przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Podcasty to sposób na budowanie wizerunku i świadomości marki, co oznacza, że pomagają ze sprzedażą oferowanych usług i produktów. Ich światowy rynek jest wart 20,3 mld dolarów, to o jedną trzeciąwięcej niż w 2021 roku. Jak wynika z prognoz ResearchAndMarkets, do 2026 r. branża ta będzie rosnąć w tempie 30 proc. rocznie. W samej Europie rynek w tym okresie skoczy o ponad 630 mln dol. (dynamika sięgnie 24 proc. rocznie).

Krajowy Instytut Mediów podaje iż co dziesiąty Polak stara się regularnie słuchać podcastów. W zwiększeniu popytu na takie materiały można dostrzeć wpływ pandemii - zamknięci w domach szukali nowych form rozrywki, chorzy bez sił tym chętniej sięgali po mało angażujące siłowo rozwiązania. 

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Expo w Osace szansą dla polskich firm
Finanse
Zatory płatnicze - wielki problem MŚP
Finanse
Dotacje, innowacje, zrównoważony rozwój – możliwości dla firm w 2025 roku
Finanse
Polska nie wdraża unijnych przepisów na czas. Co za to grozi?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Finanse
Wierzyciele będą musieli zadbać o realizację planu spłaty. Jest projekt ustawy