Podcasty to sposób na budowanie wizerunku i świadomości marki, co oznacza, że pomagają ze sprzedażą oferowanych usług i produktów. Ich światowy rynek jest wart 20,3 mld dolarów, to o jedną trzeciąwięcej niż w 2021 roku. Jak wynika z prognoz ResearchAndMarkets, do 2026 r. branża ta będzie rosnąć w tempie 30 proc. rocznie. W samej Europie rynek w tym okresie skoczy o ponad 630 mln dol. (dynamika sięgnie 24 proc. rocznie).
Krajowy Instytut Mediów podaje iż co dziesiąty Polak stara się regularnie słuchać podcastów. W zwiększeniu popytu na takie materiały można dostrzeć wpływ pandemii - zamknięci w domach szukali nowych form rozrywki, chorzy bez sił tym chętniej sięgali po mało angażujące siłowo rozwiązania.
Czytaj więcej
Hintech stworzył narzędzie do kompleksowej analizy nagrań w sieci. Technologia monitoruje wskazane hasła i pozwala przeglądać treści w formie wyszukiwarki.
Podcasty to ogromne pole do popisu z perspektywy marketingu danej firmy - przedsiębiorcy pozostają blisko swoich klientów tworząc treści przez nich pożądane, ale przyciągają także nowych przekazując praktyczną wiedzę.