Prognozy te opierają się na danych płynących z agencji oraz firm branży marketingowej oraz samych zleceniedawców.
2022 rok to 12,6 mld złotych wartości rynku reklamy, czyli wzrost o 3,4 proc. W tym roku ma to być wzrost o 2,4 proc. Według ekspertów oznacza to, że branża może liczyć się ze spowolnieniemm, ale nie będzie to załamanie ani recesja.
Bezpośrednio zaangażowani w rynek podkreślają, że od firm płyną wieści, które mogą napawać umiarkowanym optymizmem - otrzymują sporą liczbę zapytań ofertowych, organizowane są przetargi. Wskazuje to na rosnące zainteresowanie usługammi marketingowymi, może to też mieć drugie dno - przedsiębiorcy szukają tańszych alternatyw i zbierają dane o stawkach.
Czytaj więcej
Mimo spowolnienia gospodarczego i wzrostu kosztów firm nie planują one ograniczeń w wydatkach marketingowych. Tak przynajmniej wynika z prognoz agencji oraz organizacji działających w branży komunikacji marketingowej. Potwierdzają to głosy płynące ze strony zleceniodawców.