Aktualizacja: 19.03.2025 23:03 Publikacja: 26.08.2023 11:40
Foto: Adobe Stock
Polska jest potęgą w skali europejskiej jeśli chodzi o firmy transportu drogowego. Oznacza to, że na terenie naszego kraju funkcjonuje ich naprawdę dużo, a to przekłada się na konkurencję, ale także rywalizację o zasoby.
Zasobami dla takich firm są przede wszystkim pojazdy, a z tymi występują czasami problemy. Klienci skarżą się bowiem na trudności związane z dostępnością nowych samochodów - problem z dostawami części, wysokie ceny oraz ograniczone możliwości uzyskania dodatkowe finansowania oraz długi okres oczekiwania na nowe samochody sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na samochody używane. Nawet krótka przerwa w pracy może zakończyć się dużymi stratami, przedsiębiorcy nie mogą sobie pozwolić na to by zbyt długo czekać na naprawę lub nowy pojazd.
Członkowie władz spółki, która kwalifikuje się do upadłości, mogą odpowiadać odszkodowawczo, nawet jeśli nie można ich obciążyć rygorami prawa upadłościowego za niezgłoszenie upadłości.
Dla 66 proc. mikro-, małych i średnich firm w Polsce leasing jest najważniejszym źródłem finansowania - wynika z badania Komisji Europejskiej. Pod względem popularności leasingu Polskę wyprzedza w UE tylko Finlandia.
Coraz więcej firm chce, żeby pracownicy wrócili do pracy wyłącznie w biurze albo przynajmniej w systemie hybrydowym. Jednak przymusowy powrót do biur może oznaczać wylanie dziecka z kąpielą.
Pakiety medyczne, czyli najatrakcyjniejszy w oczach pracowników benefit, mogą w 2025 r. zdrożeć nawet o 30 proc.
Zostało tylko jedno posiedzenie Sejmu na przyjęcie ustawy, która wydłuża termin na złożenie informacji o skorzystaniu z pomocy de minimis i uniknięcie wysokich rachunków za prąd dla firm.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Trybunał Sprawiedliwości UE uznał, że dyrektywa w sprawie zwalczania zatorów płatniczych zakazuje, by termin płatności dłuższy niż 60 dni został ukształtowany jednostronnie przez dłużnika. Chyba że można wykazać, że strony umowy wyraziły zgodną wolę związania się takim warunkiem.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Chcę, żeby za pięć lat, kiedy ktoś zapyta przechodnia na ulicy, co to jest BYD, ta osoba odpowiedziała: to firma europejska. I żebyśmy byli tu postrzegani jako firma technologiczna. Wtedy będę szczęśliwa – mówi Stella Li, wiceprezes chińskiej BYD Co. Ltd.
Akcje chińskiego koncernu BYD zyskiwały we wtorek na giełdzie w Hongkongu nawet 11 proc. Spółka ogłosiła, że ma technologię ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas