Konsumenci w grudniu ruszą do sklepów online

Grudzień to często najlepszy czas dla wielu przedsiębiorców, zarówno tych stacjonarnych jak i funkcjonujących jedynie w internetowej przestrzeni. Wiele firm obawia się jednak, że ten rok może zmienić ten trend, głównie przez wysokie ceny wielu towarów i usług, które sprawiają, że konsumenci ograniczają swoje zakupy.

Publikacja: 11.11.2023 13:05

Konsumenci w grudniu ruszą do sklepów online

Foto: Adobe Stock

Końcówka listopada oraz cały grudzień to okres kiedy wiele osób rusza na zakupy. Zachęcają do tego m.in. "Black Friday", czyli promocje w ostatni piątek listopada oraz świąteczne przygotowania. Korzystają na tym wszystkie branże, a więc sklepy spożywcze, odzieżowe czy elektroniczne. 

To właśnie końcówka roku może w dużej mierze uratować handlowców - Klienci rozpoczęli zakupy świąteczne już w październiku. Nasz e-commerce odnotowuje wzrosty, a wśród kategorii produktowych największą popularnością cieszą się zestawy prezentowe i perfumy – mówi Joanna Mróz, kierownik ds. projektów e-commerce Miraculum. – Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do planowania wydatków przed świętami – wcześniejsze zakupy pozwolą im na rozłożenie kosztów w czasie, a także na znalezienie okazji. Przełom października i listopada to czas promocji, które nierzadko w internecie są bardziej atrakcyjne niż w sklepach stacjonarnych – dodaje.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Expo w Osace szansą dla polskich firm
Finanse
Zatory płatnicze - wielki problem MŚP
Finanse
Dotacje, innowacje, zrównoważony rozwój – możliwości dla firm w 2025 roku
Finanse
Polska nie wdraża unijnych przepisów na czas. Co za to grozi?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Finanse
Wierzyciele będą musieli zadbać o realizację planu spłaty. Jest projekt ustawy