Reklama
Rozwiń

Nowy rok może przynieść wiele dobrego dla marek odzieżowych i obuwniczych

Optymistyczne nastroje przedsiębiorców wynikające z wysokich wyników sprzedaży z m.in. wyprzedaży w ciągu Black Friday czy Cyber Monday oraz świątecznego szaleństwa zakupów mogą utrzymać się w także w 2024 roku.

Publikacja: 27.11.2023 16:27

Nowy rok może przynieść wiele dobrego dla marek odzieżowych i obuwniczych

Foto: Adobe Stock

Dobra passa, którą rozpocznie "świąteczny" okres może utrzymać się jeszcze w 2024 roku. Przede wszystkim dzięki poprawiającym się nastrojom wśród konsumentów, którzy chcą wrócić do sprawiania sobie większych i mniejszych przyjemności na zakupach. Z ekonomicznej analizy ważnymi czynnikami są m.in. niższa inflacja, osłabienie kursu dolara oraz długo utrzymujące się niższe ceny paliw. 

Przedsiębiorcy wiążą też swoje nadzieje w zaplanowanej na styczeń podwyższe świadczenia "500+". Od nowego roku ma ono wynosić 800 złotych. To dodatkowe środki w portfelach konsumentów, które mogą trafić do wielu firm. Nie wiadomo jednak, czy w przypadku powołania nowego rządu, tj. z rządu opozycji pomysł wypłaty świadczenia w wyższej kwocie zostanie utrzymany oraz czy nie zostaną przeprowadzone inne zmiany w zakresie jego wypłaty. 

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Przedsiębiorco, weź dotację na dostępność
Finanse
Budowlane MŚP mają faktury, ale nie pieniądze
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
Polisa OC dla JDG - czy to obowiązkowe?
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?