Narzędzia opierające się na sztucznej inteligencji stanowią wielką pomoc i szansęna rozwój dla wielu przedsiębiorstw. Tkwi w nich ogromny potencjał. Ale tak jak wszystko, niesie ona ze sobą także potencjalne jak i realne zagrożenia. Konieczny jest więc „umiar” oraz wdrożenie odpowiednich zasad bezpieczeństwa.
Z badania EY „Jak polskie firmy wdrażają AI” wynika, że aż dwie trzecie rodzimych firm wdrożyło polityki korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji, w tym m.in. chatbotów, a kolejne 30 proc. już zastanawia się nad przyjęciem tego typu zasad. Polscy przedsiębiorcy są bardzo świadomi jakie ryzyko wiąże się z wykorzystywaniem w swojej działalności sztucznej inteligencji. Nie jest to jednak zaskoczeniem dla ekspertów, którzy podkreślają, że polskie firmy rozsądnie podchodzi do wszelkich zmian technologicznych, ale jednocześnie nie boi się z nich korzystać i sprawnie wdraża je do swoich rozwiązań.