Reklama

AI w polskich firmach - jakie niebezpieczeństwa czyhają na polskich przedsiębiorców

Sztuczna inteligencja mimo, że na dobre zagościła w naszych życiach dopiero niedawno, powoli staje się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Nic dziwnego, że jej pomocy korzystają firmy i przedsiębiorcy.

Publikacja: 19.12.2023 19:54

AI w polskich firmach - jakie niebezpieczeństwa czyhają na polskich przedsiębiorców

Foto: AdobeStock

Narzędzia opierające się na sztucznej inteligencji stanowią wielką pomoc i szansęna rozwój dla wielu przedsiębiorstw. Tkwi w nich ogromny potencjał. Ale tak jak wszystko, niesie ona ze sobą także potencjalne jak i realne zagrożenia. Konieczny jest więc „umiar” oraz wdrożenie odpowiednich zasad bezpieczeństwa. 

Z badania EY „Jak polskie firmy wdrażają AI” wynika, że aż dwie trzecie rodzimych firm wdrożyło polityki korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji, w tym m.in. chatbotów, a kolejne 30 proc. już zastanawia się nad przyjęciem tego typu zasad. Polscy przedsiębiorcy są bardzo świadomi jakie ryzyko wiąże się z wykorzystywaniem w swojej działalności sztucznej inteligencji. Nie jest to jednak zaskoczeniem dla ekspertów, którzy podkreślają, że polskie firmy rozsądnie podchodzi do wszelkich zmian technologicznych, ale jednocześnie nie boi się z nich korzystać i sprawnie wdraża je do swoich rozwiązań. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Granty na Eurogranty – PARP uruchamia nowy nabór
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama