Reklama

Z wdrożeniem DORA nie należy czekać

Do 17 stycznia 2025 r. m.in. towarzystwa funduszy inwestycyjnych i domy maklerskie zobowiązane są do wdrożenia zharmonizowanych zasad operacyjnej odporności cyfrowej (DORA).

Publikacja: 28.03.2024 04:30

Z wdrożeniem DORA nie należy czekać

Foto: Adobe Stock

Intensywny rozwój usług elektronicznych oraz powszechność stosowania technologii cyfrowych stanowi istotny czynnik stymulujący rozwój gospodarek światowych, w tym rynków państw członkowskich UE. Niemniej, oprócz istotnych korzyści, stosowanie rozwiązań cyfrowych generuje znaczące wyzwania w zakresie cyberbezpieczeństwa. Odpowiedź na rosnące cyberzagrożenia stanowić ma Rozporządzenie w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego (DORA). Celem jest zwiększenie cyfrowej odporności operacyjnej sektora finansowego UE poprzez wzmocnienie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Nowe wymogi regulacyjne dotyczyć będą szerokiego grona podmiotów finansowych, chociaż zakres ich zastosowania będzie różnił się w  zależności od skali i rodzaju prowadzonej działalności. Instytucje podlegające pod zakres DORA mają czas na ich wdrożenie do 17 stycznia 2025 r.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Rząd podjął decyzję. Obrót akcjami będzie bezpieczniejszy
Finanse
W transakcjach M&A trzeba uwzględnić sankcje. Jak się zabezpieczyć?
Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama