Aktualizacja: 14.07.2025 21:50 Publikacja: 26.04.2024 23:47
Foto: Adobe Stock
Do wykorzystywania pozycji dominującej dochodzi zwłaszcza, gdy właściciel platformy jest równocześnie właścicielem wyszukiwarek internetowych. Taki usługodawca integruje różne usługi w jednym środowisku cyfrowym, np. prowadzi serwis społecznościowy oferujący określone produkty i usługi, jednocześnie pełni rolę platformy sprzedażowej pośredniczącej między sprzedawcami a klientami (np. Google czy Amazon).
Przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii projekt ma rozszerzyć uprawnienia prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w postępowaniach dotyczących sytuacji, gdy mali przedsiębiorcy czy konsumenci mają sprzeczne interesy z wielkimi platformami internetowymi. Nowe uprawnienia dotyczą zwalczania takich czynów jak np. nagłe i nienależycie komunikowane i podejmowane przez dostawców zmiany w regulaminie korzystania z usługi czy nieudzielanie użytkownikom biznesowym informacji o zawieszeniu lub usunięciu ich konta lub niekomunikowanie przyczyn. UOKiK będzie mógł postawić też zarzut braku publikacji lub niewłaściwe sformułowanie ogólnych zasad dotyczących przetwarzania danych, a także niejasnych zasad pozycjonowania w wyszukiwarkach lub jawnej dyskryminacji użytkowników biznesowych i faworyzowania podobnych własnych produktów czy usług.
Mikro, małe i średnie firmy, które chcą rozwijać się odpowiedzialnie, wdrażając zasady dostępności w swoich prod...
67 proc. małych i średnich firm budowlanych doświadcza problemów z płynnością finansową. Tylko co trzecie przeds...
O ponad pół miliarda złotych wzrosło w ciągu zaledwie roku zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych...
Czy ubezpieczenie OC jednoosobowej działalności gospodarczej jest obowiązkowe? To zależy.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas