Aktualizacja: 23.05.2025 09:58 Publikacja: 26.04.2024 23:47
Foto: Adobe Stock
Do wykorzystywania pozycji dominującej dochodzi zwłaszcza, gdy właściciel platformy jest równocześnie właścicielem wyszukiwarek internetowych. Taki usługodawca integruje różne usługi w jednym środowisku cyfrowym, np. prowadzi serwis społecznościowy oferujący określone produkty i usługi, jednocześnie pełni rolę platformy sprzedażowej pośredniczącej między sprzedawcami a klientami (np. Google czy Amazon).
Przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii projekt ma rozszerzyć uprawnienia prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w postępowaniach dotyczących sytuacji, gdy mali przedsiębiorcy czy konsumenci mają sprzeczne interesy z wielkimi platformami internetowymi. Nowe uprawnienia dotyczą zwalczania takich czynów jak np. nagłe i nienależycie komunikowane i podejmowane przez dostawców zmiany w regulaminie korzystania z usługi czy nieudzielanie użytkownikom biznesowym informacji o zawieszeniu lub usunięciu ich konta lub niekomunikowanie przyczyn. UOKiK będzie mógł postawić też zarzut braku publikacji lub niewłaściwe sformułowanie ogólnych zasad dotyczących przetwarzania danych, a także niejasnych zasad pozycjonowania w wyszukiwarkach lub jawnej dyskryminacji użytkowników biznesowych i faworyzowania podobnych własnych produktów czy usług.
Obecny mechanizm waloryzacyjny w kontraktach na budowy dróg nie rekompensuje realnych kosztów wykonawców. Drogow...
O ćwierć miliarda złotych powiększyło się zadłużenie firm w sektorze TSL między 2024 a 2025 rokiem. Liczba dłużn...
92 proc. przedsiębiorstw, które uruchomiły już u siebie narzędzia sztucznej inteligencji i wykorzystują je w dzi...
Pawilon Polski na EXPO 2025 w Osace przez blisko pół roku będzie służył promocji polskiej gospodarki, możliwości...
Branża budowlana ma za sobą ciężkie miesiące, ale sytuacja ma się zmienić lada moment. Po niezbyt udanym 2024 r....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas